Blogger Backgrounds

Isnin, 8 Ogos 2011

..duniewiie..

..mak, dunia nih kadang2 mcm celaka... di kerja kn aku seteruk2nye... sampai aku rase aku insan paling hina dan x bergune.. sebab dunie memandang aku dan perlakukan aku seumpama aku kuman di dunie..

..tapi mak, dunie nih kadang2 mcm penawar duke.. aku selalu rase mcm dunie nih kepunyaan aku sajek.. ape aku nk, dunie beri.. dunie papar kn aku erti pelbagai bnde... sampai aku rase aku insan paling bertuah.. sampai aku lupe rumah.. 

..mak, knape ckgu x ajar aku tentang dunie mase sekolah?? kenape perlu ajar aku sejarah sedangkan aku sekarang bukn pelajar dlm bidang itu.. aku perlu tahu akan dunie.. selok belok kejam dan bahagie dunie.. aku perlu tahu itu..

..mak, knape mak x ajar aku keperitan bile dunie pijak aku? bile dunie hina aku? bile dunie buang aku jauh dr sisi kehidupan?? anak mak lemah.. salah siapa? mak? ckgu? bukan.... salah aku.. aku yg lupe dunie nih cume pinjaman saje.. esok luse aku mati dan dunie juge mati.. akhirat yg pasti.. 

..mak, dunie x adil pada aku.. die beri aku manis dunie, tp beri aku pahit seminit kemudian... baek x payah bagi kn mak.. setidak2nye, aku boleh rase dunie nih hanye pilih kaseh.. dan aku bukn insan yg terpilih itu... dan aku tidak juge rase meluat.. menyampah.. menyakitkan....